8.12.06

Second life: un altre món és possible


1.869.937 habitants; 125.697 milions $ Lindon (64 milions $ USA) de PIB.
Aquestes són les dades més significatives de l'últim país que s'ha generat en el nostre món (?): Second life, un entorn de realitat virtual que t'ofereix una segona vida.

Aquest simulacre de una altra vida possible està causant autèntic furor a nivell mundial, un pas molt més enllà de l'innocent Sims. Et baixes un programa, crees un avatar a imatge i semblança de la voluntat pròpia i, a partir d'aquí, a fer negoci. No és un joc, és un país dedicat única i exclusivament a guanyar diners, sense cap tipus d'objectiu concret més enllà d'adquirir un statuts. Tres mil persones ja han abandonat la seva vida real substituint-la per la virtual amb uns beneficis de 20.000$ anuals.

Basat en el llibre cyberpunk Snow Crash d'un dels autors de ciència-ficció més respectats actualment, Neal Stephenson, on aquest desenvolupa el concepte de Metaverso el qual descriu un món virtual on un repartidor de pizzes pot fugir de la seva trista existència per transformar-se en una persona notòria i d'alt standing en el món virtual.

Second Life és una apologia brutal del capitalisme pur i dur; és un gestor esquizofrènic de les múltiples personalitats d'un mateix; una via d'escapament per a les personalitats escindidesé; un complement de la vida real tot i que acabarà transmutant-se en ella

Ens estem acostant a Matrix. De moment, Second Life no és una realitat virtual trascendent, sinó una mera projecció o sombra de la realitat. La cova de Plató. Artifici de la era postmoderna que comporta el posthumanisme.

Second Life és un indici de què el postmodernisme, entenent-lo com a que la realitat està essent desplaçada per la simulació, està en procés de culminació.
Baudrillard parlava de quatre estats en aquest procés:
- En el primer, la imatge reflexa la realitat-> Estat assolit
- A continuació, la imatge emmascara la realitat->Estat assolit
- Dóna pas a emmascarar l'absència de la realitat profunda-> Estat recentment assolit
- Finalment, la imatge no té cap tipus de relació amb la realitat, la simula-> En procés

Un cop assolit aquest últim estat, la realitat serà irrecuperable, no distingirem entre la simulació i el fet real. La realitat convertida en simulacres i simulacions, artificis de la realitat: la naturalesa convertida en parc natural...
La tecnologia deixarà d'existir per tal de penetrar-nos.


Second life, el paradigma i la consagració d'un dels lemes abanderats per alternatius del S. XXI: un altre món és possible

"Hay otros mundos...pero estan en éste"
Paul Éluard