7.9.07

Reflexions (XX)


EL SISTEMA DE ENSEÑANZA ES LA ENSEÑANZA DEL SISTEMA

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Es tracta d'una combinació de dos elements, agafats de dos en dos.
Elements:
Ensenyança, procés de direcció de l'aprenentatge en funció de promoure canvis en la persona que aprèn.
Sistema: propietat de la realitat objectiva que descobrim, comprenem i reflexem en la nostra consciència, en el procés de coneixement; tot i que no és tota la realitat objectiva, la qual és reflexada mitjançant el concepte de sistema, sinó una determinada propietat dels fenomens reals que l'investigador destaca o distingeix en el procés del coneixement.
Combinació d'elements:
Les formigues que coneixen una determinada ruta cap a l'aliment, assenyalen a les altres el camí a seguir, i esperen per elles per a que puguin memoritzar la ruta. Només avancen quan les aprenents senyalen, amb cops de les seves potes, que han aprés la lliçó.
Resultat:
El sistema d'ensenyança en el regne animal confirma que el desenvolupament d'aptituds d'ensenyança a qualsevol espècie, depèn més de la importància de la informació a transmetre, que de la mida del cervell.
... Samain.

Josep Maria Augé ha dit...

Quina reflexió més profunda, estimada Samain...tot i això, discrepo una mica sobre les defincions de les dues variables.
En principi l'ensenyament hauria de ser la tècnica per a la qual proporciones unes determinades eines a individus per tal de què puguin operar lliurement d'una manera autosuficient; tot i que avui en dia es concep com una modalitat de modelatge de persones pq quedin encabides dins d'uns determinats cànons arbitraris que permetin ésser fàcilment controlables
Mentres que sistema hauria de ser una macroestructura que permetés que aquests mateixos individus puguin establir unes determinades relacions interactives per dur a bon port els propòsits per als quals operen; mentres que avui en dia el sistema és aquella macroestructura per determinar, d'avantmà, les relacions d'aquests individus dins d'uns cànons fàcilment identificables i previsibles dins de la "normalitat" desitjada.

L'educació ha desaparegut en benefici de la instrucció, com molt bé tu dius, de generar formigues que vagin en fila india i, quan això no passi, quan una d'aquestes formiguetes opti pel "libre albedrio", el sistema sigui l'encarregat d'executar el càstig convenient pq les altres formigues no optin per aquesta opció més "lliure".

PD: que s'ha fet del teu blog, Samain?

Auryn ha dit...

El que es pretén fer amb l’educació és que tots siguem com ovelles manses seguint el nostre pastor, tots quadriculats, tots iguals. Mateixes idees, mateixos ideals, mateixa moral. I tot per esdevenir un membre productiu i integrar-se adequadament en la societat, sense destacar i ni una trista idea diferent i otiginal.

Petonets!!!

Anònim ha dit...

Un greu error tècnic, conjuntament amb un cert lapsus operatiu... ha fet que el bloc s'hagi quedat perdut pel megaespai de la xarxa... tot s'arreglarà! Gràcies per la cortesia del teu interés! Pel que fa a les definicions, són dels apunts de la uni i van encaminades a l'aprenentatge... no hi ha dubte de que en això de definir, no és més o menys vàlid que dir a on van les cassoles en els armaris de la cuina, cadascú a la seva manera té la seva manera de col.locar-ho.
... Samain.